E-Commerce-ul este vechi si fucked-up

Cica E-Commerce s-a nascut in anii 90. De atunci a evoluat super mult, pana acum vreo 6-7 ani. Aici vorbesc despre evolutia interfetei si a experientei utilizatorului. In afara de boom-ul customer service-ului cu servicii precum Amazon Prime si autohtonul eMAG genius sa moara pisica neagra daca tu ca utilizator mai poti face diferenta intre website-uri.

Diferenta intre eMAG si orice-alt-ceva nu sta decat in logo.

Toate au texte si imagini frumoase, toate se incarca repede, toate produsele au aceeasi structura: nume, galerie foto/ video, description, review. Restul componentelor din site la fel.

Header/ above the fold, meniu, hero banner.

Inspre Footer, produse recomandate, cumparate frecvent impreuna, istoric de navigare si ditamai footer-ul cu toate informatiile irelevante.

Este adevarat ca atunci cand eMAG-ul si-a inceput cariera, nu era foarte ieftin sa faci un magazin online. Intre timp, tehnologia a evoluat si realizarea unui magazin online este un job aproape trivial. In termen de features, orice-alt-ceva poate realiza implementarea de 100 de ori mai repede si mai ieftin decat emag.ro – este normal.

Niciodata nu a fost mai ieftin ca acum sa faci un magazin online. Nowadays, un magazin online functional decent il poti realiza cu 100 EURO. Diferenta este ca acum te costa mult mai mult sa ajungi la client si sa vinzi. Inainte era invers.

Revenind la faptul ca E-Commerce-ul este fucked up. Adica este ciudat de vechi. Si creste ciudat de mult. Pesemne ca urmatorul pas, urmatoarea descoperire tehnologica breakthrough va fi imensa. Daca ar fi sa opinez pe chestii cu potential disruptiv, as alege:

  • Virtual si Augmented Reality
  • Metode si medii de plata alternative, gen cumpara acum si plateste mai tarziu si autorizarea platilor cu Face ID
  • Subscriptii, gen iti cumperi totul sub forma de abonament
  • Un soi de gamification cu redistributia profitului catre cumparatori

Asa, hai sa revin la partea cu interactiunea si interfata. BaBaiatule, toate sunt la fel. Cand zic ca sunt fucked-up, ma gandesc ca de fapt sunt plictisitoare.

Uite un exemplu de ceva care iese din tipar si pare foarte misto. Si el respecta pattern-urile, insa are o alta abordare. Daca intri pe mobile, cu atat mai bine.

In rest, csf, incearca sa te inspiri si de pe aici: brutalistwebsites.com

Tocmai d-aia e blog-ul meu foarte default.

A venit momentul sa dam cu matura peste patterns. Sau macar sa insistam la aia care iau decizii.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *